Acesta este cel mai bun drum din lume – a spus Jeremy Clarkson într-un episod Top Gear, comparând-o cu o pistă de curse. Totuși, Transfagarasan oferă mult mai mult decât experiența uimitoare în conducerea automobilului, care leagă sudul României de Transilvania, mergând direct peste Munții Fagaras, prin cinci tuneluri și drumuri pentru care a fost nevoie de 6.500 de tone de dinamită pentru a fi construite.

Top Gear Transfagarasan Romania

Transfagarasan are o lungime de 90 km și ajunge la o altitudine de 2.042 de metri, fiind al doilea cel mai înalt drum din România după Transalpina, care are o altitudine maximă de 2.145 de metri. Un drum real care parcă coboară din nori, dar cu o istorie care are mult de-a face cu regimul comunist și obsesia sa cu proiecte supradimensionate.

Drumul de trecere al României, Transfăgărășan

Un punct de reper al regimului comunist

Transfagarasan a fost finalizat în 1974 după aproape cinci ani de muncă grea, efectuată în principal de către soldați și ingineri. Armata a inceput sa lucreze în acelasi timp din cele doua capete opuse, in judetele Arges si Sibiu, iar un monument marcheaza de-a lungul drumului locul in care s-au intalnit in cele din urmă. Un alt monument, de data aceasta Poarta Inginerilor, a fost făcut în memoria celor care și-au pierdut viața în acest proiect – oficial au murit 40 de persoane , dar unii dintre martori indică sute de morți printre colegii lor. Dacă inițial Nicolae Ceausescu – liderul comunist al României din 1965 până în 1989 – a argumentat că drumul a fost necesar în scopuri militare, deoarece o invazie rusească era posibilă în orice moment, când proiectul a fost finalizat, obiectivele au fost de a ușura distribuirea resurselor și de a crea un centru turistic la Lacul Balea glaciar. Nicolae Ceausescu însuși avea o cabană de vânătoare.

Trebuie să vedeți atracțiile de-a lungul Transfagarasanului

Una dintre primele atracții din partea de sud este Lacul Vidraru, un baraj major construit înainte ca Ceaușescu să ajungă la putere. Un alt mare proiect al autorităților comuniste, barajul a fost o realizare majoră a anilor 1960, atunci unul dintre primele 10 baraje de acest tip din Europa. Un întreg sat, Cumpana, s-a înecat pentru a construi barajul cu dimensiuni impresionante: pereți de 166 de metri, o suprafață de 900 de hectare și 42 de galerii subterane.

O alta atractie de top din Transfagarașan este Lacul Balea, un lac glaciar iconic situat la o altitudine de 2.034 metri, aproape de cel mai inalt punct al drumului. Este principala resursa pentru crearea unei atractii unice in Romania, Hotel Ice. În fiecare an, hotelul este construit din blocuri de gheață preluate din Lacul Balea și în fiecare an este rezervat în întregime înainte de a începe zăpada în România.

Dacă aveți nevoie de mai multe motive pentru a conduce prin Transfagarasan, ar trebui să știți că Munții Făgăraș sunt cei mai înalți din România și oferă priveliști spectaculoase a peisajelor Carpaților. Puteți face o excursie de numai o oră de la Lacul Balea la Lacul Capra, un alt lac frumos glaciar. Puteți continua încă o oră la Vârful Vânătoarea lui Buteanu (2.507 metri).

Vârful Negru este un bun punct de plecare pentru drumeții mai intense. Dupa aproximativ trei ore, puteti ajunge la refugiul Caltun (2.135 metri), si puteti continua de acolo pana la gemeni de la Caltun Vîrful Lespezi sau pana la Varful Negoiu (2.535 metri). Dar, fiți pregătiți pentru efort, pentru că priveliștea uimitoare vă va face să depuneți efort din greu.

Mulți oameni merg pur și simplu pentru a conduce pe una dintre cele mai uimitoare drumuri din lume. Indiferent de opțiunea pe care o preferați, veți avea o zi și o experiență minunată.